czwartek, 11 lutego 2016

Jeden post na dwie zabawy.



Luty okazał się być bardzo kartkowy. Ostatnio nie robię nic innego, jak tylko przygotowuję hafty małych rozmiarów, by na kartkach wymiarowych się jakoś zmieściły. Skoro mam już bałagan na moim stole, to robię je hurtem i mam nadzieję, że dzisiejsze kartki połączone w jednym poście na dwa wyzwania, dziewczyny zaakceptują. U Agatki jest żabka, ale Ona też bierze udział w zabawie u Ewy - Hubki, więc może nie pogniewa się z połączenia tych dwóch wyzwań w jedno. Ryzykuję i mimo wszystko łączę, ale po kolei. Najpierw Agatka tu, i banerek :


Teraz moja  karteczka:
i drugie ujęcie :


Kartka na różowej bazie, haft na białej kanwie 20ct, w jedną nitkę muliny Ariadna. Wzorek pochodzi z Igłą malowane Haftów Polskich 2/2014, moje domowe archiwum.


Ewa wymyśliła na ten tydzień motyw na kartkę, niby prosty, ale koniecznie religijny  z napisem  na dodatek, więc  takie też wzorki się w karteczkach pojawiły, pochodzą z mojego gazetowego archiwum i są to projekty Danieli Adamczyk. Miał powstać jeden hafcik, ale zrobiłam dwa i oba zagościły na bazach kartkowych, niech się Ewcia cieszy, bo w haftach zakochana. Oczywiście kanwa 20ct biała, mulina Ariadna. 
Banerek do Ewy na III etap zabawy:




oraz moje karteczki:

Fotka trochę prześwietlona, ale lepszej nie udało mi się zrobić niestety, nadto kolorki mulin są bardzo delikatne, jaśniutkie łącznie z konturami, więc troszkę się zlewają, oprócz baranka, gdzie dałam nieco ciemniejszy odcień niż w zalecanej tabeli kolorów.




Ta już nieco lepsza, ale za to haft wyszedł wyraźniejszy dzięki konturkom,  których w poprzedniej było troszkę za mało i zbyt jasne by oddały urok wzorku..
Każdy wypracowuje sobie swój styl w robieniu kartek. Ja jestem jeszcze na początku tej drogi, ciągle szukam i eksperymentuję. Zobaczymy na co w ostateczności postawię.
 Mam już gotowe karteczki do Ani Iwańskiej, więc następny post będzie na Jej wyzwanie , gdzie robimy trzy kartki na różne okazje, ale o tym już niedługo.
Wasze opinie o tych i poprzednich prezentowanych kartkach są i będą dla mnie wskazówką, jak dalej je komponować by cieszyły wzrok każdego, kto na nie spojrzy. Bardzo dziękuję za wszystkie komentarze, jakie zostawiacie pod moimi postami, staram się i ja Was odwiedzać ale nie wszystkie posty udaje mi się wyłapać, bo nie urzęduję przy kompie cały czas, kiedyś przecież muszę robić swoje prace., za co Was przepraszam.


Do następnego poczytania, baj, baj.

85 komentarzy:

  1. Śliczne karteczki Danusiu, a wzory Danieli są piękne.
    Pozdrawiam serdecznie :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. piękne karteczki :) a ta z krokusami to już naj naj naj :) i mnie się właśnie takie oprawianie haftowanych kartek podoba najbardziej :) chociaż te kolejne też niczego sobie - coraz lepiej Ci to wychodzi Danusiu :)

      Usuń
    2. Dziękuję Elu.
      Dziękuję Mireczko, ale wpisałaś komentarz w odpowiedź pod komentarzem Eluni, więc i ja tutaj odpowiadam podwójnie.

      Usuń
  2. Jakie śliczne i pracochłonne karteczki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Klementynko. Sporo pracy w haft włożyłam, a i zrobienie z nimi kartek, też chwilę potrwało.)

      Usuń
  3. To karteczkowo się u Ciebie zrobiło. Piękny ten lawendowy motyw:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, masz rację Elu. Kartki, kartki i małe hafciki bo to lubię najbardziej, czyli haftowanie. Nie idę na łatwiznę i nie robię z papierków, bo bardziej haftowane mi się podobają, a że z oprawieniem też bywa problem, cóż kiedyś się nauczę.)

      Usuń
  4. Te karteczki z haftem są prześliczne:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. wspaniałe co jedna to lepsza ,,,BRAWO:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pisałam odpowiedź, ale jakoś się ulotniła.
      Dziękuję Reniu za Twoją opinię.)

      Usuń
  6. Jak dziewczyny nie przyjmą tak cudnych kartek, nie ma takiej opcji ! Miec wśród zgłoszonych prac takie perełki, to zaszczyt. Zauroczyłam się, a najbardziej krokusami. Buziaki :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Boziu, tak zachwalać to tylko Ty potrafisz.)

      Usuń
  7. Cudne!!!!!!!!!! masz rację- haftowane nie moga mnie nie zachwycić:-D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Ewuś, że Ci spasowały, ale co na to powie Agatka, że Was w jeden post wsadziłam, bo że Tobie to nie przeszkadza, to wiem.)

      Usuń
  8. Kiedy tak patrze na te Twoje cudeńka, aż mnie korci by złapać za igłe, wyciagnąć z lamusa nici, kanwe i wzorki i pohaftować troszke. Dawno tego nie robiłam. Twoe haftowane karteczki Danusiu przyciagają wzrok. Dla mnie przepiekne. Widać włożone w te prace serducho. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Haneczko. Wszystko zależy od dobrego projektu i troszkę od wyobraźni osoby, która ten projekt przeistacza w gotowy haft. Może sięgnij do lamusa i pokaż, jak sobie radzisz z haftem, jestem bardzo ciekawa.

      Usuń
  9. Śliczne karteczki:) Ta do Agatki zajmuje u mnie pierwsze miejsce, pewnie dlatego, że jest w moich ulubionych kolorach:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Moją zasługą jest tylko wyhaftowanie i umieszczenie na bazie kartkowej.)

      Usuń
  10. Danusu wszystkie twoje kartrczki są śliczne ale ta z krokusikami podbiła mije serce pozdrawiam cieplutko😊

    OdpowiedzUsuń
  11. Danusiu jak zawsze poradziłaś sobie świetnie:-) Wzorki bardzo fajne i całość ładnie się prezentuje:-) Niedługo bedziemy wprawione w robienie karteczek że ho ho. Pozdrawiam:-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękne karteczki. :) Jednak hafciki mają to coś. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Aniu. Hafcik to połowa sukcesu kartkowego.)

      Usuń
  13. Danusiu, karteczki śliczne- podziwiam cierpliwość nad takim drobnym haftem- ja takiego drobiazgu unikałam, choć parę ich mam w swojej karierze". Pozdrawiam cieplutko :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Jadziu. Cierpliwość nie ma tu nic do rzeczy, ja to uwielbiam, bo uzyskuję lepszy efekt niż na innej kanwie, tej o większych krzyżykach.

      Usuń
  14. Danusiu przepiękne te Twoje hafciki wszystkie a karteczki .. no cud miód i malinka , nie ma czego czepić. Na prawdę Twoje kartki to już wyższa szkoła jazdy. Strasznie mnie ciekawi co też wyszyłaś do mojej zabawy :-)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Aniu. Do pewnych spraw można się przyczepić, nawet do haftu, ale to wina nitek i ich grubości, nie zawsze jednakowej w pewnych kolorach.
      Do Twojej zabawy wyszyłam zgodnie z wytycznymi, czyli: bałwan, kurczak, serce, a jakie powstały kartki to już niebawem zobaczysz, bo są gotowe.

      Usuń
  15. Kurcze, jesteś wielka ;-) Pięknie zestawiasz wszystko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kurcze, dziękuję. Staram się usilnie, by wszystko miało " ręce i nogi".

      Usuń
  16. Krokusy wyszły idealnie. I ten fiolecik... urocze! Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Maksiu. Tak było we wzorze, z którego korzystałam.

      Usuń
  17. Piękne karteczki, a haft z krokusami jest urzekający:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Danusiu te Twoje hafty są śliczne, wszystkie karteczki świetne, ale mnie zachwyciła ta z krokusami jest naj naj :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Lidziu. Mają powodzenie te krokusy, oj mają.

      Usuń
  19. Danusiu, spisałaś się na 5+! Mój faworyt to kartka z krokusami, cudna!!! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Małgosiu. Czuję się jak uczeń w szkole, gdzie wystawiają oceny za zadanie domowe.)

      Usuń
  20. Wiesz Danusiu jak bardzo lubię Twoje hafty. Twoje karteczki dzięki nim już są charakterystyczne. Ja długo szukałam swojego stylu ale najwięcej radości mam wtedy, gdy uda mi się zrobić coś innego i oryginalnego. Dzisiejsze karteczki są urocze choć ujęła mnie ta z krokusikami. To pewnie dlatego, że tęsknię za wiosną a krokusy w ogrodzie już wychodzą z ziemi. Jeśli mogę mieć uwagę - dużo ładniej wygląda haft którego brzegów nie widać, jak na pierwszej kartce. Do dekoracji możesz też użyć kwiatów robionych na szydełku - jestem pewna, że potrafisz zrobić je wyjątkowo pięknie. Z ciekawością czekam na Twoje kolejne karteczki. Cieplutko pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Ewuniu za ocenienie moich karteczek i sugestie co do oprawiania na nich haftu, muszę to przemyśleć. Co do szydełkowych kwiatków na kartce, to mając kwiatowy haft, nie bardzo mi pasują inne kwiatki do ozdoby, ale może jeszcze zmienię zdanie.)

      Usuń
  21. Karteczka z krokusami prześliczna, ta to już pełny profesjonalizm:)Pozostałe hafciki również urocze, też bardzo lubię taką "drobnicę". Ale lepiej by wyglądały bez tych owali wyglądających spod spodu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Elu. Każda podpowiedź jest mile widziana a krytyka tego, co nie pasuje, tym bardziej.)

      Usuń
  22. Ta z krokusami śliczna:))i mnie zakartkowało,wczoraj wieczorem siadłam i zrobiłam dwie wielkanocne i powiem Ci ,że coraz bardziej podziwiam dziewczyny które się tym na co dzień zajmują:)))to raczej nie będzie moja bajka:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Bożenko. Ja też myślałam, że kartki to nie moja bajka, ale to super alternatywa dla małych hafcików, które i tak nas urzekają swym pięknem, że trzeba je jakoś zagospodarować.)

      Usuń
  23. Przecudne karteczki, krokusiki cudne:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Agatko. Krokusy jako pierwsze w poście, więc chyba nie masz mi za złe, że i te do Ewy też tu zamieściłam.

      Usuń
  24. Dla mnie miodzio :-) Jak zawsze podziwiam Twoje hafciki. Może i mnie kiedyś najdzie i też będę "karteczkowa" :-) Pozdrawiam Cię ciepło!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Jak raz spróbujesz to się przekonasz czy Ci podejdzie to karteczkowanie.)

      Usuń
  25. Krokusowa karteczka jest wspaniała :) Dwie pozostałe też ładne, ale ja dałabym bazę z prostokątnym/kwadratowym okienkiem albo przykleiłabym na bazę bez okienka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Uleńko. W tych dwóch pozostałych baza jest w całości, pod hafcikiem jest dołożony owal w kształcie jaja i teraz wiem, że to był błąd.

      Usuń
  26. Danusiu! wszystkie karteczki są piękne ale te pierwsze dwie ozdabiają jeszcze te rameczki są śliczne pozdrawiam gorąco - Krystyna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Krysiu. Dopiero po zrobieniu fotek stwierdziłam, że z tymi wielkanocnymi to się nie popisałam karteczkowo.)

      Usuń
  27. Hafciki śliczne, karteczki piękne, wszystko super i na medal:) Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
  28. Danusiu, cudne hafty, podziwiam te maleństwa. Kartki wyszły cudowne, delikatne. Piękne kolorki.
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  29. Sliczne hafciki i karteczki a ta z krokusem piekna. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  30. Danusiu Ty nie przepraszaj za brak czasu tylko twórz żeby było co podziwiać. Twoje miniaturki są prześliczne. Pozdrawiam cieplutko :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że tak się podobają te maleństwa.)

      Usuń
  31. Nie ma za co przepraszać, prace są piękne, a najważniejsze ,że mamy co oglądać i podziwiać, bo małe, a zawsze piękne w Twoim wykonaniu :) pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki. Mam wyrzuty sumienia, że mało blogów komentuję, dlatego przepraszam.)

      Usuń
  32. Wraca człowiek do blogosfery, a tu juz Wielkanoc ;)
    Piekne kartki Danusiu. Najbardziej podoba mi się ta z krokusami- jak żywe. A ponieważ pamiętam twoje kartkowe poczatki, to z zachwytem stwierdzam - coraz ładniejsze tworzysz.
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Madziu, czas nie stoi w miejscu, święta za świętami się pojawiają, więc nic dziwnego, że już za moment Wielkanoc.
      Dzięki za opinię o karteczkach, rozwijam się w tej dziedzinie.

      Usuń
  33. Zawsze podziwiam Twoje hafciki, a teraz podziwiam również Twoje karteczki :) Pięknie się spisałaś, a krokusy skradły moje serduszko :) Buziam :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Piękne kartki :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  35. Piękne karteczki Danusiu! Szczególnie krokusy mnie zachwyciły!
    Pozdrawiam ciepluteńko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Aniu. Wiedziałam, że krokusy będą konkurencją dla świątecznych, ale to nic.)

      Usuń
  36. Ja jak zwykle spóźniona, ale pochorowałam się i nie zaglądałam do internetu. Kartka z krokusami mnie urzekła. Zresztą widzę, że nie tylko mnie. Co jedna karteczka to ładniejsza. Widać jak się starasz. Efekt niesamowity. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Iwonko, najważniejsze że jesteś i zdrówko wróciło do normy. Też nie siedzę non-stop przy kompie, bo to złodziej czasu. Wolę robić inne rzeczy i staram się doskonalić swoje umiejętności przynajmniej w tych dwóch technikach. Wasze opinie są dla mnie bardzo cenne.)

      Usuń
  37. Misterna Twoja robota! Podziwiam najbardziej krokusiki. Pozdrawiam cieplutko:))

    OdpowiedzUsuń
  38. Piekne karteczki tworzysz,a krokusikowy hafcik sliczny i bardzo podoba mi się taka "koronkowa" rameczka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Elżusiu. Koronkowa rameczka okalająca haft to " dostana" od scrapowych koleżanek, mających takie wykrojniki.)

      Usuń
  39. Danusiu piękne karteczki zrobiłaś. Ta z krokusikami cudowna! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  40. Wszystkie karteczki są przepiękne:) Ja bardzo podziwiam haft krzyżykowy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Natalko i cieszę się, że tak się podobają moje karteczki.)

      Usuń
  41. Cudne karteczki! Szczególnie ta świąteczna mi się podoba :) POzdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Madziu. Wszyscy obstawiali krokusy, Ty postawiłaś na świąteczną, tylko nie wiem którą, bo jest dwie.

      Usuń
  42. Śliczne hafty. Nie będę oryginalna, mnie też najbardziej urzekły krokusy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję , to zapewne zasługa oprawy z wykrojnika.)

      Usuń
  43. karteczkowanie idzie ci naprawdę pięknie
    krokusiki są prześliczne! :-)

    OdpowiedzUsuń

Komentarze i krytyka jak najbardziej mile widziane.