czwartek, 30 czerwca 2016

Od zakładki do książki - etap III.



Witam z meczykiem w tle.

Polacy grają z Portugalią w piłkę, a ja słuchając relacji w TV, próbuję napisać post na konkretny temat.

Ada z rodzinką wybyła na wakacje, niech odpoczywają w dobrych nastrojach, a zabawa zakładkowa na ten miesiąc trwa i mamy takie tematy, jak w banerku:


Dodatkowo można było zrobić coś wakacyjnego, to banerek nie uwzględnia, a będzie obowiązywało przez całe wakacje.

Co też wymyśliłam w tych tematach, wiadomo zakładki, ale  jakie, już was ciekawość zżera, to widzę. Jako pierwsza powstała zakładka z motywem wymyślonym w barwach narodowych, z napisem Polska, wszak Euro w toku, więc inaczej być nie mogło. Miałam tej zakładki nie pokazywać, bo o zgrozo, zapomniało mi się, że czerwona nitka, którą obdziergiwałam kanwę na szydełku, farbuje i po namoczeniu, kanwa z białej zrobiła się lekko różowa. Na fotkach nawet w oczy się to nie rzuca, ale ja o tym wiem i lojalnie informuję, jakby ktoś jednak też to zauważył. 
Oto pierwsza propozycja:


Zniesmaczona  tą wpadką , wzięłam kolejny kawałek kanwy i pokombinowałam na nowo, tym razem z okręgiem, bo jak piłka, to okrągła , ale nie taka typowa. Moja zakładka jest nadal w barwach narodowych,  no tak jakoś mi się udumało.


To jest przód zakładki, tył z napisem będzie widoczny na fotce zbiorczej, nie teraz.

Bajki to najprzyjemniejszy temat , jak dla mnie i tu moja wyobraźnia posunęła się w zamierzchłe czasy dzieciństwa. Nie znalazłam w necie, nic co by mnie zainteresowało na tyle, by chcieć to wyhaftować, a podejrzewam, że na taki pomysł nikt nie wpadł.  Korzystając z tego, że piłka jest okrągła, więc kształt koła po wcześniejszej zakładce, nadal siedział w mojej głowie, wróciłam myślami do bajki mojego dzieciństwa, nie jedynej jaką zapamiętałam, na następne może przyjdzie jeszcze czas by stworzyć na zakładce do książki.

Czy ktoś jeszcze pamięta tę bajkę?
Edytuję post i wklejam link do tej bajki, gdyby ktoś był ciekawy:
http://www.stolica-bajek.pl/bajkopedia-jacek-i-agatka-h37.php


Tak kochani, to piłeczki pingpongowe, ucharakteryzowane na buźki Jacka i Agatki. Ręce ubrane w czarne rękawiczki, na wskazujących palcach osadzone te piłeczki i narrator opowiada historyjki przy pomocy tych dwóch " niby istotek". Wszystko w kolorach czarno-białych, więc i ja takie zastosowałam. Te lekkie prześwity w czuprynkach to efekt zastosowania jednej nitki czarnej / o zgrozo, zawsze jest cieńsza / na kanwie 18ct.; efekt taki miał być, do czasu, gdy sprawdziłam w necie, że powinny wyglądać bardziej gęsto te czuprynki. Zostawiłam, już nie przerabiałam.
Tył zakładki z napisem imion Jacek i Agatka, będzie na zbiorczej fotce.

To czas na coś wakacyjnego. Bardzo mile z dzieciństwa wspominam pobyt nad morzem, a jak morze, to latarnia morska; powstała więc zakładka z takim motywem zaczerpniętym z angielskiej gazetki, otrzymanej od Lucy.


Wzorek prosty, ale już szyty w dwie nitki muliny, bo lepiej kryły kanwę. Rety, aparat jest bezlitosny, pokazał, że jakby pomięta ta zakładka była, ale to po prasowaniu, wnusio w łapki dorwał i do fotki taka się załapała. Już nie poprawię fotki, bo baterie padły w aparacie. Oczywiście wyprasuję raz jeszcze, ale nie teraz.
 Zbiorczo wszystkie zakładki z przodu:


i teraz z tyłu:


Wszystkie zakładki są wykonane na kanwie białej 18ct, tak przód, jak i tył, z wyjątkiem tej letniej, bo te plecki są z płótna lnianego ze starych zapasów .  Każda ma usztywnienie wewnątrz z flizeliny i jak widać są wykończone ściegami zygzakowymi na maszynie, potem zszyte prostym ściegiem, jak ta letnia. W letniej zostawiłam strzępienie się materiału, ale można wszystkie prać, byle nie razem z tą co farbuje.
Meczyk nadal trwa, a mnie udało się dotrzeć do końca posta, jeszcze tylko info do Ady z przekierowaniem na post i do następnego razu.

Troszkę to chaotycznie mi wyszło, ale jak się skupić gdy piłka w grze i na dogrywkę się zanosi.

Jutro już nowe tematy zabaw się ukażą, więc będzie o czym znowu myśleć, a następny post, wkrótce,  za 5 dni. Do następnego poczytania, baj, baj.

58 komentarzy:

  1. Gratuluję Danusiu pomysłowości, dla mnie ta z latanią wymiata :) a bajki niestety nie pamiętam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anitko, to była krótka seria, wkleiłam link do historii tej bajeczki. Wychodzi na to, że ja stara jestem i pamiętam takie zamierzchłe historyjki gdy byłam dzieckiem.

      Usuń
  2. Ty to masz pomysły, Danusiu!
    Urzekła mnie ta pierwsza patriotyczna zakładeczka, z szydełkową koroneczką - pięknie wykończona!
    Jacka i Agatki nie pamiętam, ale śliczny wzór literek mają ich imiona :)
    A latarnia to wspaniały cel letniej wycieczki.
    Pozdrawiam cieplutko ☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, czasem myślę, że zamiast Danuta, powinnam mieć na imię Dobromira.
      Co do Jacka i Agatki, możesz nie pamiętać, a literki sama sobie wymyśliłam. Dziękuję za miły komentarz.)

      Usuń
  3. Uwielbiam tu zaglądać, zawsze coś co mile zaskoczy i poprawi humor! Podziwiam i pozdrawiam cieplutko <3

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie wiem czy powinnam się przyznać, ale bajkę pamiętam - haha :) A zakładki wszystkie są super, a najbardziej podoba mi się letnia :) Może już urlop mi w głowie ? Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anulko, fajnie że pamiętasz, bo ja też pamiętam. Do wieku nie jest wstydem się przyznać, wszak go nie cofniemy, a nasza pamięć, cóż ona działa wybiórczo. Wiedziałam, że latarnia morska to będzie dobry wybór na zakładkę., dziękuję.)

      Usuń
  5. Pomysłowe zakładki i pięknie wykonane:-) Bajki nie pamiętam, ale znam postacie bo były na jakiś produktach dla dzieci:-)
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Karolinko. Masz rację, imionami z tej bajki były oznakowane mydełka dla dzieci, bardzo popularne.

      Usuń
  6. Danusia, zakładki wspaniałe, natomiast Jacek i Agatka ujęli mnie za serce- wychowałam się na tej czarno- białej bajce ;) Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Jadziu. To znaczy, że nie jestem odosobniona w pamiętaniu tak wiekowej bajeczki dla dzieci, a byłam małym szkrabem, gdy ją emitowano w TV, też młodej wówczas. Ponadto była to typowo polska produkcja, nie jakieś tam zagraniczne fiu-bździu.

      Usuń
  7. Witam ja weteranka moją koleżankę weterankę :-)Danusiu oczywiście że pamiętam Jacka i Agatkę, to przecież bajka naszego dzieciństwa :-) Super Ci wyszły te buźki. Ale dla mnie dziś numer jeden to latarnia morska. Jest świetna, tak zakładka super do urlopowej książki.
    Ciekawa jestem co tym razem Adrianna nam wymyśli. Lubię tą zabawę bo lubię wyszywać zakładki
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My równolatki Aniu, to i pamiętamy takie czasy.
      Wydumane wzorki przeze mnie, może i proste, ale ciągle próbuję, bo nie zawsze chcę lub mogę korzystać z gotowców takich, jak latarnia np. Ta zabawa wyzwala we mnie chęć tworzenia, kiedyś będę miała zakładek tyle, co i kartek, które robię.

      Usuń
  8. Niestety bajki nie znam. Znam tylko ze słyszenia. Za to o ile dobrze pamiętam, to przypomina mi się takia żółta oliwka dla dzieci. Mama moją siostrę wiecznie tym smarowała. Zakładki rewelacyjne. Farbowanie nici wkurzające. Też przez to przeszłam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tinuś wcale Ci się nie dziwię, że nie znasz bajki, to znają tylko urodzeni w latach 50tych. Oczywiście po mydełku Jacek i Agatka była też oliwka dla dzieci do smarowania. Zakładki, no cóż zbiera mi się ich niezła kolekcja, a to jeszcze nie koniec, zabawa w toku.

      Usuń
  9. Piękne zakładki :) moje serce skradła latarnia :) pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Madziu. Wiem, że latarnia jest z nich wszystkich naj, ale żadnej się nie wstydzę, wszystkie są na razie moje.)

      Usuń
  10. Piękne zakładki, świetnie sobie poradziłaś z tematami. Już w galerii
    http://hafciarkablog.blogspot.com/p/sal-zakadki-galeria.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Aduniu. Wiem, że nie musiałam na każdy temat zrobić oddzielnej zakładki, ale jak wpadam w trans zakładkowy, to nie umiem się powstrzymać; galerie już odwiedziłam.

      Usuń
  11. Jacka i Agatkę kojarzę z opowieści, a obejrzałam niedawno z ciekawości :-)
    Danusiu, śliczne zrobiłaś zakładeczki, ta z latarnią jest szczególnie urocza.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie każdy kojarzy tę nietypową bajeczkę, cóż prawa młodości tu się odzywają; ja swoje latka mam, to i pamiętam.
      Za ocenę wszystkich zakładek bardzo dziękuję.)

      Usuń
  12. Śliczne zakładki zrobiłaś Danusiu, a ta z latarnią jest przecudna ! Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  13. Cos chyba kojarzę z Jackiem i Agatką...
    Dawne dzieje ;-D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, że chociaż kojarzysz, bo to dawne, dawne dzieje.)

      Usuń
  14. Danusiu, piękny zbiór zakładek, te patriotyczne wprost rozgrzewają moje serce. Jacka i Agatki w dzieciństwie nie oglądałam, ale pamiętam mydełko z ich postaciami. Za to Bolek i Lolek, Miś Uszatek i Reksio to idole mojego dzieciństwa.
    Pozdrawiam ciepło:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Małgosiu. Zawsze się staram zrobić coś z sensem i na temat.)

      Usuń
  15. Piękne zakładki :)
    I każda inna :)
    Super

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Moniczko.
      Tak jest każda inna, bo ile można dubli zrobić, chociaż u mnie dublowanie to norma.)

      Usuń
  16. To i ja dołączam do klubu weteranek, bo też wychowałam się na tej dobranocce :))
    A zakładki zrobiłaś Danusiu śliczne i pomysłowe.
    Pozdrawiam serdecznie :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj w klubie i dziękuję za ocenę zakładeczek.)

      Usuń
  17. Bardzo fajne te zakładki! Szczególnie spodobały mi się ta z latarnią i ta pierwsza, pozdrawiam serdecznie :))

    OdpowiedzUsuń
  18. Danusiu! Wszystkie te zakładeczki są cudowne,ta pierwsza takwee źle nie wyglądała,ta z latarnią najbardziej mnie zauroczyła - Pozdrawiam Cię serdecznie i miłego Weekendu życzę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Krysiu. Morskie klimaty są świetne, dlatego potrafią zauroczyć.)

      Usuń
  19. Danusiu zakładeczki wyczarowałas śliczne-letnia najbardziej mi przypadła do gustu. Zakładeczka idealna na letnią książkę. Pozdrawiam serdecznie:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Agnieszko. Takie małe przerywniki w większych projektach, dobrze się sprawdzają.

      Usuń
  20. Śliczne zakładeczki, super poradziłaś sobie z wyzwaniem.
    Ta z Jackiem i Agatką niesamowita - oj pamiętam tę bajkę, a także Gąskę Balbinkę, bo troszkę mam już latek na karku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi



    1. Danuta Kielar2 lipca 2016 00:40

      Witaj w klubie. Dziękuję za przypomnienie o Gąsce, kto wie czy jej nie wyhaftuję na kolejnej zakładce, niech się młodzi dowiedzą, jakimi bajkami my byliśmy raczeni na dobranoc.)

      Usuń
  21. Normalnie Danusiu hurtem poleciałaś :) Zakłądka numer jeden może i pofarbowana ale jak dla mnie jest najfajniejsza. Choć pozstałym też nic nie brakuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lideczko kochana, biorę przykład z Ciebie, bo też hurtem wiele rzeczy robisz.
      Dziękuję za ocenę tych zakładeczek, ja po prostu zrobiłam je na każdy wyznaczony temat, nie na jeden do wyboru, bo tak mi spasowało, że nie mogłam sobie tego odpuścić. Lubię robić zakładki, kiedyś się przydadzą.)

      Usuń
  22. Piękne zakładki, najbardziej podoba mi się z latarnią morską. Jeśli chodzi o narodowe zakładki to w drugiej jest błąd i to poważny :P nie powinno się bawić barwami flagi :P pierwsza to faktycznie flaga Polski, pozostałe dwie to Indonezja i Maroko. Ja wiem, jest to piłka, ale mnie jako historyka troszkę to drażni :P. Jeśli chodzi o bajkę, to ja jej nigdy nie widziałam, ale moja mama opowiadała, jak jako jedyni mieli telewizor we wsi, i zleciała się dzieciarnia na bajkę :P Jacka i Agatkę, i padł tam taki dialog: Agatko co robisz? Sram. A papier masz? Nie Jacusiu, palce mam!. Po tym incydencie zdjęto bajkę z wizji :) i więcej razy się w telewizorze nie pojawiła.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Weroniko. Z tymi barwami flag, to rzeczywiście " dałam ciała", wiem że inne państwa mają też te kolory tylko w innym układzie; na przyszłość będę bardziej uważała - obiecuję.
      Faktycznie bajki z Jackiem i Agatką, masz prawo nie znać, bo jesteś jeszcze młoda, ale warto poznawać też historię polskich dobranocek, no może nie z taki wydźwiękiem, jaki opisałaś, ale.......)

      Usuń
  23. Takie sentymentalne te zakładki - są śliczne! Jacka i Agatkę oczywiście pamiętam z dzieciństwa, wtedy nie mieliśmy wielkiego wyboru. Potem pojawił się Miś z okienka, pamiętasz Danusiu?
    Te piłkarskie zakładki zachowaj do następnych mistrzostw. Cieplutko pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Ewuniu.) Oczywiście Misia z okienka pamiętam, potem Gąska Balbinka, jeszcze kilka by się znalazło.
      Zakładki na następne mistrzostwa, myślisz że wygrają.)

      Usuń
  24. dziś tak szybciutko tylko oglądam.
    Zakładki są świetne, a najbardziej ta z napisem Polska na całym białym tle i latarnia morska :)
    pozdrawiam bardzo cieplutko i wakacyjnie :)
    ps. dziś miałam szydełko w ręku i uczyłam się łańcuszka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, że oglądasz i opiniujesz te zakładeczki.
      Fajna sprawa z tym szydełkiem, jak już zrobisz łańcuszek, to reszta pójdzie " z górki", technika wcale nie jest trudna, a efekty możesz mieć zadziwiające. Już babcia postara się byś jej dorównała w szydełkowaniu, jestem tego pewna, jak i tego, że dasz radę. Powodzenia.)

      Usuń
  25. Danusiu, jesteś skarbnicą pomysłów! Kto inny wymyśliłby zakładkę z piłką w narodowych kolorach? Świetny pomysł i realizacja. Co do pierwszej zakładki, dla mnie kanwa wygląda na białą, ale wierzę Ci, bo kiedyś też trafiłam na czerwień, która puściła kolor :(
    Bajkę znam ze słyszenia i zdjęć, ale sama nigdy nie oglądałam. Przyznam, że w pierwszej chwili postacie przypominały mi Bolka i Lolka, ale fryzury nie te ;-)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Moniu, wymyślam oj, wymyślam, nie zawsze z zamierzonym skutkiem, ale.....inaczej byłoby nudno. Co do muliny, to stary zapas z jeszcze Czechosłowacji i wiedziałam o tym farbowaniu, tylko jakoś się zapędziłam z obróbką szydełkową zakładki, a że szkoda mi było twej pracy, to dokończyłam.
      Bajka, no tak, młodsze pokolenie reprezentujesz, to masz prawo jej nie znać, o Bolku i Lolku też myślałam, ale to nie pacynki, tylko film rysunkowy - animowany, i rzeczywiście fryzury mają inne.)

      Usuń
  26. Zakładki są przecudnej urody,ale Jacek i Agatka rozkładają na łopatki,znam ich z autopsji,a już ktoś wcześniej wspomniał o Ptysiu i Balbinie,[Cześć Balbina,czo robisz?] następna "moja" bajka...boże jak ten czas leci....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie tak powspominać dzieciństwo, ten czar dobranocek; teraz to dla dzieci nasze bajki są archaiczne, niemal z epoki dinozaurów. Sal zakładkowy z tym tematem bajkowym trwa, więc może coś jeszcze wymyślę. Czas jest nieubłagany i nie chce się zatrzymać.)

      Usuń
  27. Jestem zachwycona Danusiu Twoimi zakładkami. Coraz bardziej są piękniejsze i pomysłowe. Rozwinęłaś się na mistrzynię w drobnych hafcikach. Ach jak ja Ci zazdroszczę wolnego czasu. U mnie nadal remonty.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Izuniu. Do mistrzostwa to mi daleko, a czasu wolnego, jak na lekarstwo.)

      Usuń
  28. Ale mnie rozczuliła zakładka z Jackiem i Agatką :) Moja młodzież nie chce wierzyć, że kiedyś telewizor to dwa kolory i w dodatku maleńki :) Choć sami przeszli etap piosenek z Pory na Telesfora (niestety - tylko na płytach).
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Madziu. To były czasy z telewizorem czarno-białym w emisji i do tego jeden u co bogatszych rodzin, nie to co dzisiaj, tablety, smartfony, laptopy itp.

      Usuń
  29. Zakładki rewelacyjne! Nie ukrywam, że najbardziej podoba mi się zakładka z Jackiem i Agatką - pamiętam ta bajkę. Poza tym moje imię "przez" tą bajkę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Agatko. Wspomnień czar w takich bajkach, a że były na żywo, niestety nasza młodzież nie obejrzy tego z archiwum, a szkoda.

      Usuń

Komentarze i krytyka jak najbardziej mile widziane.